onsdag, december 05, 2007

Skitjobb och stickning

Att sitta i Nacka är inte så himla fel. Bättre lokaler och trevligare stämning. Min restid blir endast 10 minuter längre, men fy fan för att byta ressätt två gånger på de värsta stationerna i Stockholms kommunaltrafik. Stressfaktorn blir alldeles för hög. Det är dock inte det som gör att jag skriver rubriken ovan. Som vanligt är det ingen som vet någonting. Nu har dessutom den nuvarande tillfälliga teamleadern vårt team har, sagt att det är något knas med mitt schema och att vi måste prata om det. Problemet är bara det att han ALDRIG är på plats, vilket gör att jag går och oroar mig för att de jävlar till det igen... *suck*

Jag håller på att sticka en kofta. Dubbel Mosstickning i mörkgrönt silkesgarn som jag fick från min mormors dödsbo. Fantastiskt garn och jag har aldrig vågat mig på det förut, men nu måste jag ha en kofta eftersom jackan jag sydde om, blev lite kylslagen... eller möjligen blev jag lite frusen. Vem vet och vem bryr sig. Stickar som en röd iller. Tyvärr har jag fått lov att repa upp det jag stickat tre gånger eftersom jag kom på nya sätt att fixa mönstret. Man får inte vara otålig när man hittar på saker allt eftersom. ;cP Stickade förresten en ny sjal till en kompis. Hon kommer och hämtar den i helgen. Måste blocka den först, men funderar på om jag skall slöa till lite och bara blocka kanterna? Sjalen är jättesnytt och stabil annars så det känns inte som jag skulle behöva blocka hela. Den är också JÄTTEstor vilket innebär att jag inte är säker på att mattan faktiskt räcker till. =c)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kör bara kanterna!! Mer behövs inte Hjärtat!!
*puss*

LupaVarg sa...

Då gör jag så. =c)