måndag, december 17, 2007

En vanlig dag...


Dagen började med en långpromenad i parken, i sällskap med en granne och hennes vovve. Sedan åkte jag hem till mamma och hämtade min julklapp från henne och papsen. Det blev en Kanadensisk Gås. Jättevarm och skön, men jag blev förvånad över vilken taskig kvalitet den hade i hantverket. Dåligt ihopsydd med en massa lösa trådar som hänger. Dessutom har alla de "gummisnoddar", som satt fast i alla dragkedjeödlorna, lossnat efter första försöket att dra i dem. Gåsen har dock ett par miljooooooooner fickor. Jag flyttade över hela mitt bohag i dem och gick sedan hem med djuret. Insåg i princip i samma stund jag kom hem, att jag bara måste rusa iväg igen, för att hinna till jobbet. Rusar iväg och kommer på att jag inte vet vart mitt kreditkort tagit vägen. Inget minne av var jag lagt det i den allmäna bohagsflytten. Ringer mamma för att kolla om det är glömt där, men hon hittar det inte. Funderar på om jag tappat det i flytten och den efterföljande hemresa... Börjar bli lite svettig och kommer fram till att det nog är bäst att spärra. Ringer och fixar det. Missade tåget, men tog nästa och hade det mysigt i den varma jackan. Somnade sedan nästan på bussen och vaknar med ett ryck och tanken att det fanns ju ytterligare en ficka. Kanske var det i den? Och jorå, så var det. Jävlar! Där ligger korten, som nu är helt oanvändbara eftersom jag spärrat dem. Ibland funderar jag på vad fasen jag håller på med egentligen. *suck*

1 kommentar:

Tina sa...

För många fickor är inte alltid av godo... iallafall inte tills man vant sig!