fredag, december 01, 2006

Hmm...

Kommentar på de två senaste inläggen: Jag ringde till SKK för två månader sedan för att höra vilken e-postadress jag skulle använda för att skicka en ansökan. De upplyste mig då om att de inte sökte något folk. Jag envisades dock och fick tillslut en adress att använda för att skicka till. Det var bara för att de skulle ha mina uppgifter, den dag de faktiskt sökte någon. Eftersom de sa att de inte sökte någon just nu så tog jag god tid på mig. Dessutom lyckades jag ju mörda min dator, vilket innebar att den där adressen försvann. Efter mycket om och men letade jag reda på nya adresser och skickade ansökan. DÅ får jag till svar att de precis anställt två nya?!?! De sökte ju inte folk? Vad fan hände? Så ser min vardag ut. *suck*

Fick en iPod av min arbetsgivare för någon månad sedan. Min dator bara vägrar att känna igen den och envisas med att inte låtsas om att den är inkopplad. Sätter jag då in den i en annan dator så ses den direkt. Efter mycket trixande lyckades jag övertyga min dator om att jag vill att den skall synas. Då klarar inte apples jävla mjukvara av att känna igen den istället?! Fuck it all! Envis som synden och efter tre timmars jävla tjafsande har jag nu äntligen fått min dator och apples mjukvara att fatta att den jävla iPoden sitter där. Gissa vad som händer då? Min lilla mus slutar att fungera?! Så länge iPoden är inkopplad är min mus ute ur leken? Vem fan vet vad det beror på? Fyller spelaren med musik och börjar spela... Inser då varför folk med iPod nöjer sig med apples skithörlurar. När jag använder mina Koss blir ljudet alldeles för basigt, även om du faktiskt hör alla nyanser och nivåer. Du kan inte ställa om detta på den iPodspelar jag fått. Använder jag apples skithörlurar så blir ljudet diskantigt och du missar alla nivåer, men du får inte huvudvärk av all bas. Fast vad fan spelar det för roll? Låt hjärnan basa ut för fan! Tänker använda iPoden när jag går ut med djuret eftersom den är lättare att släpa på, men annars är det min Rio Karma som rular!

1 kommentar:

Elin sa...

om SKK: troligen är det så att nån i styrelsen hade ett syskonbarn som behövde jobb och redaktionschefens barnbarn som också behövde ett "och lilla Lisa är sååååååå duktig"... Har du inte sett några annonser är det m.a.o. inga seriösa jobb som de anställt folk på...