tisdag, december 19, 2006

Direktstyrning

Jag har funderat över fenomenet direktstyrning. Personligen gillar jag jobb som är direktstyrda, eftersom jag då inte behöver tänka själv. Sådant är ju bra för lata människor. Nu har jag ju en tendens att aldrig bara göra det som jag blivit tillsagd, men ambitionen är att inte göra för mycket.
Konstnärliga yrken kan väl knappast räknas som direktstyrda? Det trodde iaf inte jag, men jag har nu insett att åtminstone en tatuerare jag känner bör direktstyras, eftersom han annar blajar till det. Då kan man också undra hur svårt det skall vara att följa de instruktioner man får? Jag är väldigt petig och lägger fram det jag vill ha med tydliga hänvisningar och ÄNDÅ lyckas karln inte göra som jag sagt. Resultatet är att jag nu sitter och är sur och har fått boka en ny tid för att rätta till arbetet som gjorts på min fot. Murgrönan blev jättefin, men eklöven är för bedrövliga. Jag bad om ådring och någon sådan finns inte. Jag bad om speciella former på löven och det blev det inte. Jag hade med mig inscannade löv som karln bara behövde kalkera av och ändå blev det fel? *suck*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte det typiskt. Folk pratar så mkt... Fast å andra sidan är det ju inte lätt för andra att leva upp till våra krav. Vi som är helt perfekta då :-)

Anonym sa...

yoyoyo... hippare variant av hohoho ;-)

Var du lite ironisk eller ?!?!?!
Snart är julen över och då är det dags för nästa stora underbara festkväll...nyår!!! Woho...
Nä, den där ensliga stugan låter mer och mer lockande.

pöss