onsdag, september 27, 2006

Tand borttagen

I måndags åkte vovven och jag till Albano för att plocka bort den ruttna tanden. Visade sig när vi väl kom dit att de inte hade bokat någon operationstid utan bara ville göra en undersökning. *suck* Undersökningen bestod av att lyssna på hjärtat och lyfta på läppen. Det tog sammanlagt 3 minuter och det hade vi alltså åkt i 45 minuter för att göra. Jag blev inte glad, vilket gjorde att de lyckades klämma in oss redan dagen efter för operation. Detta i sin tur innebar att vi fick lov att vara där redan kl. 8 nästa morgon. Jag är så jäkla morgontrött, men vad gör man inte för sin bebis. Nästa dag var vi där i tid. Jag lämnade in honom och fick vänta till kl. 13. Då var han äntligen klar. Sedan fick han och jag sitta och kramas till kl. 14 när han var tillräckligt klar för att kunna ta en taxi hem. Idag är han fortfarande trött, men annars sitt vanliga jag. Visade sig förresten att jag inte behövde ha dåligt samvete för tanden. Det var inte det hål jag sett som var orsaken till tanförruttnelsen. Fenrir har tydligen haft lite för roligt med något hårt och lyckats spräcka den ända från kronan ned i roten alldeles på egen tass. Nu är han iaf en tand fattigare.

Stickningen går framåt. Aransjalen är så vacker på bilden, men fan vad tråkig den är att sticka. Efter att man väl tagit sig förbi de två olika mönstrena högst upp i axelpartiet är det bara upprepning i tusen år. Det är inte ens en intressant upprepning och det är svårt att hålla sig vaken. Jag ser fram emot att den skall bli färdig så jag kan leta efter nästa projekt. Några idéer? Förslag emottages med tacksamhet, men det skall inte vara tröjor! En god vän visade pärlmuddar hon höll på med. Funderar allvarligt på att härma henne.

Inga kommentarer: