måndag, februari 10, 2020

Hur ska jag göra?

Torpet i Heby, var inte något att ha. Kände inget för området, huset låg längst upp i en svag backe, tomten skulle ta flera år att röja och trappen upp till övervåningen var en no-no. Alltså åkte jag besviket hem igen. Funderar på hur jag skall gå vidare? Måste ändra lite i sökningsfiltret på Hemnet.se och se om jag får bättre resultat. Annars har jag suttit och läst på om reavinstskatten och lån. Inte för att jag behöver något lån, förutom för kontantinsatsen och ett överbryggningslån, tills jag sålt min lägenhet. Förhoppningsvis går jag med en liten vinst, när jag säljer, men den kommer inte att bli särskilt stor om jag ändrar sökalternativen till något med högre pris. Äsch, jag får testa och se vad som dyker upp.

Ett hus som jag var intresserad av, och tänkte gå på visningen av, såldes nu på kvällen, så den visningen är inställd och jag är förbannad. Här respekterar man att man skall gå på visningen, men säljarna respekterar inte mig och min tid. Visst hade jag tänkt att smita dit och titta på huset imorgon, då det ändå inte bor någon där, men jag tänkte ändå också gå på visningen, för att se hur det faktiskt ser ut inuti. Nu har jag inte ens en chans, och det är inte första gången det händer. Jag blir så himla ledsen och arg.

Inga kommentarer: