fredag, februari 07, 2020

Det mesta är väntan


Embla 8 och en halv månad.

Embla har växt om Ymer och väger 1 kg mer än honom och 1 kg mindre än Loke. Det där med rasstandard verkar vara överkurs för vissa uppfödare. Det är tur att Ymer är en envis jycke och fortfarande gillar att brottas med henne. Dessutom har Loke upptäckt att hon är jättekul att leka med, men han drar gränser, vilket är lite svårt för henne att förstå.

Husletandet går vidare, men de flesta är en besvikelse. De ligger fel, är i för dåligt skick eller blir alldeles för dyra. Jag sticker iväg på visningar, men i de flesta fall, behöver jag inte ens gå in, för att förstå att de inte är bra. Räcker oftast med att komma fram, för att se att området inte "duger". Just nu känns det ganska tröstlöst. Imorgon skall jag åka till ett torp i Heby, och så här långt ser det bra ut, men det är en trappa, som jag inte är säker på. Återkommer med info, när jag varit där.

Inga kommentarer: