onsdag, juni 20, 2018

Vad ska jag göra nu då?

Nu är det högsommar, redan i juni, och alla blommor, som kan blomma, blommar. Undrar hur det kommer att se ut resten av sommaren, när allt som blommat alldeles för tidigt, har blommat över? Kanske får de fnatt och blommar om? Hettan och torkan har satt sina spår och det lilla regn som kommit har inte varit tillräckligt rikliga för att faktiskt göra någon nytta. I min egen lilla trädgård, har jag stödvattnat, några gånger. Detta gör att mina blommor, blir otroligt rikliga, i sin blomning.







I-landsproblem: Har fått stopp i ena diskhon. Det är den vänstra som krånglar igen, och efter rensning, blev det bättre. Det jag inte fattar är varför, med tanke på att det i princip inte fanns något skräp i avloppet, som skulle stoppa upp? Efter samtal med mamma och pappa, kom vi fram till att jag borde byta ut diskhon, mot en annan modell. Jag ville ju ha en STOR ho, som jag skulle kunna bada Loke i, så jag slipper att stå dubbelvikt i badrummet, och bli lika blöt som hunden. Efter en hel del letande hittade vi två modeller, som skulle kunna funka, men jag kanske struntar i det. Jag kommer att få nya grannar, med spädbarn, vilket är droppen som kommer att få bägaren att rinna över. Inte nog med att de bygger en skola för elever, från ettan till nian, i området, nu får jag också en jobbig unge som granne. Nä, jag överdriver antagligen om ungen. Hen kanske är den stillsamma typen? Det finns iaf planer på att flytta, men det verkar nästan mer besvär än vad det är värt. Om jag flyttar, behöver jag då verkligen en ny diskho? Det är inte klokt vad jag svamlar.


Den här sommaren har jag blivit inbokad, att vara hundpensionat, åt flera olika hundar. Killarna är lite tveksamma till detta, men de accepterar det utan problem. Konstiga hundägare, som inte vill tillbringa sin semester, med sin hund, men det tjänar vi ju på. Inget klagande från vårt håll.

Inga kommentarer: