torsdag, juli 16, 2015

Saker jag verkligen avskyr

* Människor som säger sig vara djurvänner, men inte känner att de behöver ha koll på sin nya valp, eller ens försöker lära sig hur den fungerar och få den att må så bra det bara går.
* Folk som säger sig vara människovänner, men inte alls tycker att de behöver respekterar sina grannars önskningar, utan istället tycker att de är småsinta.
* Folk som klagar över sina krämpor, men inte vill ta råden de får för att de ska må bättre.

Tre dagar med en gammal 'bekant' fick mig att inse, och komma ihåg, varför vi inte längre umgås regelbundet. Hoppas allt går bra med den nya valpen, men mer än råd via Internet kommer det inte bli. Tycker faktiskt inte att Tjörn är så mycket vackrare än någon annan del av Sverige och alla maneterna i vattenbrynet fick mig att förstå varför jag inte är så imponerad av västkusten. :-P

Nu är vi på väg hem igen och jag bara längtar efter min trädgård och lägenhet. Där får vi det lugnt och skönt. Hoppas bara att min vackra madame Plantier fortfarande blommar. Att åka med MTRexpress var/är rena drömmen. Mycket plats för både mig och hundarna. Tyst, bekvämt och vänlig personal. Rekommenderas varmt! #mträrrenalyxen #mtrexpressärbäst 

Inga kommentarer: