lördag, augusti 09, 2014

Liten dator...

...är hemma igen efter en tid hos doktorn. Han är testkörd och verkar fungera bra. Det var faktiskt den jäkla fläkten, som gjorde att han inte ville starta. Turligen blev det inte en så dyr eller långdragen affär, när jag väl såg till att experterna fick ta hand om problemet. :-)

Min lilla trädgård inspirerade en hundägande granne. När hon sett den, tog hon sin make och shoppade loss på trädgårdsväxter och annat för deras lilla täppa. Sedan tog de spaden och satte igång. Idag, två veckor senare, fick jag se resultatet. Det blev verkligen en stor skillnad. Inte som jag skulle ha gjort, då vi har olika smak i växter, men trevligt och lättskött. Hon hade faktiskt också köpt två budlejor, som precis som mina gör, ska dra till sig humlor och fjärilar.
Jag har förresten fått en massa natursten, vilka jag ska lägga utmed kanten på rabatten, som går längst hela långsidan på tomten. Förhoppningsvis räcker de, annars är det bara för mig att leta upp några till.
Annars har jag tillbringat några dagar med att rensa rabatten, som ligger vid uteplatsen, vi fixade till i våras. Jag hade en förhoppning om att de som faktiskt bor där skulle göra detta, men de bryr sig inte, och tillslut tröttnade jag på att se skiten. Fick hjälp av en annan trevlig granne att åka och köpa täckbark, så nu är det bara att rensa och lägga på täckbarken. Förhoppningsvis kommer detta att minska ogräsets tillväxt, vilket i sin tur gör att jag slipper rensa så mycket. Jag har hållit på i tre dagar och jag är fortfarande inte klar. Värmen gör att jag inte håller så länge, men nu är det snart klart och då ska jag ta tag i mitt istället.

Igår hade vi ett fullt slagsmål, mellan pojkarna, här hemma. Det var delar av ett grisöra, som var orsaken. Nästa gång får de äta dem på varsin sida av ett stängsel, eller också får de helt enkelt vara utan. Det får framtiden utvisa.

Inga kommentarer: