lördag, februari 22, 2014

Trådlös teknik

Jag shoppade upp mig på en Samsung Blurayspelare, som inte bara skulle gå att se dvdfilmer på, utan också gå att se streamade filmer från Netflix och Viaplay. Låter väl strålande, eller hur? Problemet var bara det att uppkopplingen bara bröts hela tiden och ett besök hos doktorn förbättrade, men botade inte problemet. Efter att ha blivit riktigt förbannad på apparaten och Netflix, testade jag Viasatplay för att se om det skulle bli bättre. Det var då jag insåg att det måste vara fel på apparatens trådlösa hårdvara. Alla mina andra trådlösa grejer funkar ju, så routern kunde kanske inte vara skurken. För att lugna ned mig tänkte jag istället kolla på film via min mediaspelare, men gissa vad den sa? Enligt den fanns det inga trådlösa nätverk över huvud taget. Detta är uppenbart helt fel då min surfpadda och min mobil gladeligen surfar på mitt trådlösa nätverk och också ser grannarnas. Efter att ha felsökt detta ett bra tag gav jag bara upp. Inget funkar ju för mig idag. Tur att jag har ett USBminne som faktiskt funkar, så just nu sitter jag iaf och tittar på film, eftersom jag varken är intresserad av Mellon eller OS.

Inga kommentarer: