torsdag, juni 27, 2013

Snålheten bedrar visheten... ännu en gång.

Jo, jag är snål. Det kan ju bero på att jag vet att jag har alldeles för dyra vanor och försöker dra in på lite av mitt teknikvansinne. Mitt gamla fina Sony Ericsson MW600 Bluetooth headset tappar tråden och man kan inte ens vända sig ifrån mobilen, utan att headsetet dör. Detta är ett stort problem för mig, då jag alltid lyssnar på musik. Jag har i två kvällar suttit och funderat på hur mycket ett par nya får kosta och jag kom fram till att 400 kronor var gränsen. Efter mycket surfande och läsande, kom jag tillslut fram till att ett par Sony SBH20 kunde bli ersättare. De var små och diskreta och det var ju iaf Sony. Sagt och gjort, idag gick jag iväg till SIBA och köpte mig ett par. Direkt utstigen ur affären rycker jag upp hörlurarna och installerar dem mot min mobil. Sedan kom chocken! Det var det jävligaste ljudet jag hört i ett par hörlurar sedan jag testade ett par från iPhone! Jag kunde inte tro det och hela vägen hem försökte jag komma på vad jag gjort för fel. Sanningen är att eftersom jag nu har en ny mobil, som dessutom har extra bra ljud, borde inte felet ligga i den änden, men jag försöööööökte iaf. När jag kom hem, utan att ha lyckats med någon bättring, testade jag mitt gamla headset för att se om ljudet var lika dåligt i det. Nä, det var det verkligen inte! Som tur är har SIBA fantastiska 30 dagars öppet köp, även om man öppnat paketet och testat varan! Detta innebär förstås att jag får gå tillbaka dit imorgon och be att få återlämna skräpet och få behålla mina pengar. Nu gäller det bara att försöka hitta en BRA ersättare till detta skräp och mitt gamla braiga headset.

Inga kommentarer: