söndag, december 16, 2012

Töväder

Idag gick jag och Loke på en längre promenad i kramsnön. Jycken gillade det, men jag flåsade mest hela vägen. ;-) Skitjobbigt att gå och på skogsvägarna är det självklart inte plogat. När vi väl var hemma igen, svettig och utmattad, tog jag tag i skottandet av förstugetrappan då plogbilen var i faggorna. Här plogas det, men de plogar också in oss om man inte hinner med. Därefter tog jag djuret och mig själv in i duschen. Han är så himla duktig och ställer sig snällt i duschutrymmet utan att klaga. Han står där i sisådär 10 minuter, blir nedblött och intvålad, men där går sedan gränsen och han börjar med att tala om hur jobbigt det faktiskt är. Fortfarande snällt stående, men inte längre tyst. Lång och utdragen klagosång tills dess vi är färdiga och handduken kommer fram. Då är det lek som gäller, men den fick vänta tills dess jag också fått en dusch. Nu sitter jag helt slut i soffan och väntar på att fiskpinnarna ska bli klara. Vovve ligger avsvimmad i sitt hus och jag hoppas det dröjer lite innan han vill få fart på mig igen. ;-)

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: