torsdag, november 15, 2012

Måndagsexemplar

Nu har det gått precis två månader sedan jag köpte den coola surfpaddan, som skulle användas till skolarbetet. Jag köpte mig en Asus Transformer Pad TF300T med tangentbord. Skolarbetet visade sig vara ett totalt nedköp och samma gällde denna surfpadda. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg började den direkt med att starta om sig. Efter nästan två veckors felsökande, bl.a. med hjälp av Asus egen support, ominstallation av firmware och återställningar lämnade jag tillslut in den på reparation. Den var borta i en vecka och gjorde exakt samma sak när jag fick tillbaka den och jag lämnade in den igen dagen efter. Denna gång behöll de plattan i två veckor och när jag fick tillbaka den hade de bytt ut moderkortet och japp den funkade! Inget omstartande denna gång, men nu upptäcktes då nästa problem. Det visade sig nämligen att HDMI-kontakten glappade. Funkade om jag höll i sladden, men släppte jag den så förlorades kontakten. Jag gick tillbaka med den IGEN! Denna gång sa jag också att jag helst ville reklamera den och få pengarna tillbaka. Personalen var hjälpsam, men ansåg att det inte var samma fel denna gång och alltså kunde det inte räknas som en reklamation. Jag sa då att de åtminstone kunde skriva in det i datorn och också skriva dit att det faktiskt var tredje gången med hårdvarufel, som gjorde att den var inne på reparation. Nu hade ju min skolkurs avslutats, total fail, och jag hade faktiskt ingen användning för surfpaddan. Dessutom hade jag faktiskt tröttnat på hela konceptet så när jag kom tillbaka hem skrev jag ett mejl till kundtjänsten, där jag specificerade exakt vad jag tyckte och att jag gjorde en reklamation och begärde återköp av platta.

Efter exakt två månader, fem veckors reparationer och tre veckors försök till användning fick jag till min glädje rätt och mina pengar tillbaka. Kundtjänsten ansåg att jag hade haft en otrolig otur med min Asus och gav mig rätt. WOW!

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Det gäller att stå på sig, good girl!