måndag, november 19, 2012

Bra kvinna reder sig själv (eller kanske inte)

När jag tröttnar på att få den hjälp som utlovades för ett halvår sedan tar jag saken i egna händer. För det mesta funkar det ganska ok, men ibland går det åt fanders. De senaste dagarna har jag ledsnat på min ytterdörr. När man öppnar den och vinden tar tag riskerar man att den slår in i grannens, med ett dundrande brak. För att råda bot på detta köpte jag en sorts arm, som hindrar dörren från att öppna mer än 95 grader. Det lyckades jag med utan några större problem. Jag bytte även låsbrickan på överlåset, då den var sönderrostad och ful. Jag passade också på att fråga låsmästaren om hur jag skulle veta vad för storlek jag skulle köpa på låshuset eftersom det verkar blivit gammalt och skrotigt. Det krånglar varje gång jag vill låsa eller låsa upp dörren via detta lås. Mannen i affären sa att jag bara behövde kolla om det var symetriskt och ta foton på det snett inifrån och utifrån. Detta kollades och fotades. Gick sedan tillbaka och köpte det låshus som skulle passa. Jag var noga med att upplysa om att jag fått info om att låset inte var i standardstorlek, men mannen var säker på sin sak och jag litade på honom. Det var iaf han som jobbade med lås och inte jag. Tror ni att det passade? Näru, det gjorde det sannerligen inte. *suck* Så nu sitter jag här med två hål i väggen dörren och ett ärende till låsaffären för retur imorgon. Enligt gode far skall han fixa låsskrället åt mig så fort han hinner. Hoppas bara detta sker före snön och drivisen, då det faktiskt blåser in genom hålen. Detta fast att jag faktiskt tejpat över dem med mattejp. ;-P

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 kommentar:

Monica sa...

Man kan inte ligga på topp jämt;-)
Kram