lördag, april 28, 2012

Loke och jag har haft en hel del för oss de senaste dagarna. Jag har packat upp ur kartonger och försökt hitta nog med plats för att ställa undan allt. Visade sig direkt att jag har för mycket grejer och för få hyllor och lådor. Förra lägenheten hade hela 8 garderober som man kunde gömma saker i. Inte lika mycket sådant i denna lägenhet. Inser att jag behöver klädkorgar och någonstans att ställa dem på. Innebär att jag får shoppa lite mer och försöka klämma ihop allt i stora eller lilla klädkammaren. Behöver också hyllor ovanför bänken i köket där man kan ställa glas och tallrikar, som går åt varje dag. Frågan är hur långt i framtiden det ligger? Igår träffade Loke först ett rådjur. Mitt djur funderade allvarligt på om han skulle gå fram och hälsa, men jag sade nej till detta. Vid sista runda på kvällen blev vi vittne till hur två igelkottar höll på med varandra. De buffade och jagade varandra runt gården och de höll t.o.m. på att krocka med Loke i sin iver för det de gjorde. Vi stod säkert i en halvtimme och studerade dem. När vi kom hem igen tog jag tag i den jättelika och torra rosen som står utanför mitt köksfönster. Den hade grenar som barnarmar, vilka var jäkligt svåra att klippa av. Nu är den dock kalhuggen och jag väntar med spänning på dess nästa blomning. Idag träffade vi en skendräktig West Highland Terrie och en Leonberger. Terriern ville Loke gärna umgås med, men nu var hon så trött och sur pga skendräktigeheten. Leonbergern tyckte att tonåringen var besvärlig och gick snabbt därifrån. Loke försökte faktiskt att hoppa på honom. Ilsken liten skit jag har och tur att de äldre har smartare intressen än en aggressiv tonåring.

Inga kommentarer: