söndag, december 20, 2009

Och vad har du gjort då?

Igår var jag och såg AVATAR i 3D. Ja,jag vet att det är lönlöst när man är enögd, men man må ju testa?! Det gick inge vidare med 3D:andet, men filmen var såååååååååååååå vacker. Funderar faktiskt på att se om den i "vanligt" format, bara för att få återuppleva skönheten i miljöerna de skapat. De hade självklart valt alldeles rätt färgton genom hela filmen. Allt gick i blått. ;c) Det fanns en massa små detaljer, som man inte riktigt såg, men som lade stämningen. Storyn var inte speciellt originell, men det var heller inte det som var grejen. Måste faktiskt se om den och det måste göras på den stora duken med THX-ljud. När djuren sprängde fram genom jungeln vibrerade det så skönt. ;c) Om du känner för att se en storfilm, och inte har problem med enögdhet, så rekommenderar jag Rigoletto på Kungsgatan i Stockholm. De har fått en ny 3D-projektor och de har superljud! Rad 10 blir perfekt. Om du har lika trevliga bänkkillar, på raden framför som jag hade, gör det heller inget att du är kort. =cD

Dagen har jag tillbringat med att försöka damma av och sortera alla mina böcker i vardagsrummet. Detta har i sin tur fört med sig ommöblering, då bokhyllorna helt enkelt inte räcker till längre. Försökte hitta Billy, vit, 60 cm bred hos IKEA, men de verkar slutat sälja den storleken. Lyckades tillslut lista ut en sorts ersättning, vilken funkar, men fan vad jobbigt det är att flytta möbler. *suck* Just nu sitter jag och väntar på att brödet i ugnen skall bli klart, sedan tänkte jag däcka i soffan. Skall se Cloudy with a Chance of Meatballs. Gissar att den är ungefär så intelligent som jag känner mig ikväll.

2 kommentarer:

SmonkAnna sa...

vi såg avatar 3d på heron och filmen var riktigt bra! men för min del funkade inte 3D så bra, känns som tekniken behöver ett par år till att förfinas. funderar på att se om den utan 3d faktiskt :D

Monica sa...

GOD JUL ÖNSKAR MONICA JACOB OCH HUNDARNA;-)