söndag, december 13, 2009

Dagens äventyr

Satt fast i droppställning i ca två timmar. Inget speciellt hände. Gick till Solna Centrum för att kolla upp en kapitalvara jag var intresserad av, köpte den och gick till mamsen och fick lunch. Tog mig hem via ICA för inköp av flera kilo frukt. Ställde mig i snabbkassan, som pga att den också är till för självscanningskunder blev en låååååångsam kassa. Stackars kassörskan berättade i förtroende att den tidigare kassörskan hade fått gå därifrån gråtande pga alla dårar som blev förbannade då självscannarna gick före. Det hade tydligen nästan blivit slagsmål. Julruschstressen verkar vara i topp!
Kom hem och installerade nödvändiga saker på datorn och kopplade in den Squeezebox Classic jag köpt för 1999 kronor. Det var den snabbaste och minst krångliga inkoppling jag varit med om. Det tog som mest 10 minuter att plocka upp den lille, koppla in den, logga in på mitt trådlösa nätverk, leta upp min internetradiostation och komma på att man måste trycka på play för att höra något. ;c) Funkar skitbra! Något att vara glad över tillsammans med snön som föll idag.

Inga kommentarer: