fredag, september 11, 2009

Varg

Läser inlägg i vargdebatten av Jan Guillou angående boken - Vargen kommer. Det är deprimerande att ännu en gång få bevis för att människan är ett korkat djur och det är en av de få gånger som jag applåderar Guillous åsikter. Jag t.o.m. log lite när jag läste detta:

"Vi har kring 210 vargar i Sverige. Hade vi en lika tät vargstam som Rumänien så hade vi 10 000 vargar. I Rumänien, där den som vill är välkommen att jaga varg, anses inte vargstammen utgöra något hot mot vare sig folk eller fä. Å andra sidan finns det gott om barnarbetare i Rumänien som kan vakta fåren. Och vargar är rädda för barn."

Jag säger bara att det inte är endast vargen som är rädd för barn. Personligen blir jag också skiträdd när jag ser dem. *lol*

Min personliga IRLerfarenhet av detta fantastiska rovdjur sträcker sig endast till ett antal vargkramarträffar i Kolmårdens djurpark. Vargarna som kramades var de absolut vackraste och vänligaste varelser jag någonsin haft privilegiet att umgås med.

Inga kommentarer: