tisdag, januari 02, 2007

Helveteshelg

Nu är den över, men smällandet fortgår. Att de aldrig slutar?! Vovven och jag satt i farstun utanför dörren under 12-slaget, men det blev ingen större skillnad. Något mer dämpat, men mer än så var det inte. Hunden var drogad. Tydligen var det dock för liten dos. Han mådde skitdåligt. Kan inte påstå att jag mådde så mycket bättre. Finns dock inget att göra. Vi har ingenstans att ta vägen. De två senaste nyåren satt vi på Odenslund, men där smäller de också. I och för sig inte lika ihärdig eller mycket, men tillräckligt för att Fenrir skall må skit. Igår när jag kom hem från en kortare promenad lyckades ljushuvudena med att smälla av en raket precis när vi gick förbi. Det är fan hopplöst!!! När jag sedan gick och handlade något att äta stötte jag på ytterligare småkillar som smällde smällare och jag såg bara rött. Rusade på dem och skulle ta tag i dem, men lyckades istället slåomkull dem. När de låg där och krälade, vansinnesvrålade jag åt dem att lägga av. Skrämde skiten ur dem, men sanningen är den att de antagligen inte var de som var värst och det grämer mig. Noterade förresten att det stod 5 vuxna personer inom räckhåll som inte rörde en fena för att hjälpa killarna. Antingen tillhörde de den fega skaran som tittar på när folk blir misshandlade på stan, eller så kanske de var precis lika trötta på smällandet som jag?! Hoppas på alternativ 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yhoo... fler vansinnesvrål önskas... Vi är dock förskonade från de värsta smällmarodörerna men hos mamsen är de i full gång, de har smällt sönder hennes brevlåda två år i rad nu... JÄVLA SNORUNGAR!!!! å jävla föräldrar som har noll koll...

Nä, du har mitt fulla stöd... på råm bara

Anonym sa...

Har funderat på om vi skulle kunna komma på någon lösning inför nästa nyår (valborg kommer iofs. före - är det lika helvetiskt då?) och vi kanske kan låna/hyra en stuga i obygden över nyårshelgen?

kram
/e