onsdag, november 15, 2006

Alltid är det något som strular.

Gick på jobbintervju idag. Fast övertygad om att jag sökt jobb som kundsupportare på ett IT-företag, genom rekryterare. Lite misstänksam blev jag när jag insåg att deras lokaler låg i Profficelokalen. Intervjuaren började med att presentera sitt företag och mycket riktigt. Det var en uthyrningstjänst de ville erbjuda mig. Jag skulle bli anställd av Proffice it-avdelning och sedan hyras ut som supportare hos ett annat företag. "Ett längre uppdrag så klart!" Jag frågade några följdfrågor och insåg ganska direkt att det skulle bli samma skit igen. Företaget skulle hyra mig av Proffice och kunde när som helst avsluta detta. Om jag blir utan uppdrag så får jag bara 80% av lönen som Proffice betalar. Lägg av för fan!!!
"Jag är inte intresserad", sa jag och gick. Tog sedan telefonen och ringde upp företaget jag skall på intervju hos imorgon. Nog fan visade det sig att även detta rörde sig om uthyrning, men mer i "hyrköps"-vägen. Detta innebär att jag är uthyrd till ett företag och om det företaget sedan bestämmer sig för att jag är ok, så kan de kanske anställa mig. Det var precis så det började hos UPC/ComHem. Ett år senare är jag fortfarande bara vikarieanställd. Jag sa att jag inte var intresserad, men de lyckades övertyga mig om att det kunde vara värt att testa och jag skall iaf träffa dem imorgon. *suck*

Inga kommentarer: