söndag, augusti 20, 2006

Stickguruprojekt - klart

Så var jag då även färdig med sjalen som jag stickar åt stickgurun. Hmmm... Nu såg jag klart och tydligt hur bra de där förbaskade pinnarna faktiskt var, för uppspänning av sjal. Det blev mycket jämnare och snyggare förra gången. Måste helt enkelt hitta sådana, eller krypa till korset och köpa från England. *mutter*

Nu är det bara att starta nästa projek. Jag har två som jag funderar på. Från början hade jag tänkt mig att köra en Flowerbasket, men sedan fick jag syn på Aran weigh Victorian Lace Shawl så nu har jag väldigt svårt att bestämma mig. Enligt stickgurun är dock Aran-sjalen väldigt svår att göra... *kliar mig i huvudet* Skall jag anta utmaningen eller skall jag försöka mig på den "enklare" först? Åh, så mycket att sticka och så lite garn. *skrattar*

3 kommentarer:

Elin sa...

Förstår att det är svårt att bestämma sej - båda sjalarna är fantastiska, på olika sätt.
Fast, Flowerbasket är bara sååååå fin!

Anonym sa...

Åh, nu gör jag happy-dance! Så fin så fin, och vad snabb du är!!

Aran sjalen är inte svår i sig, det är mönstret som man får vara lite uppmärksam på. Men klarar du Melanie, klarar du ju vad som helst! Jag tvivlar verkligen inte på din förmåga, dags att byta plats på gurusarna här tror jag

Anonym sa...

Den blev ju skitnsygg!! Sån vill jag göra!! Tränar stickning med att göra pärlmuddar. Men de går ju inte att jämföra samma vecka som dina otroliga projekt!!