måndag, augusti 21, 2006

Pinnar och regndans

Jag har idag inhandlat 8 st pinnar för uppspänning av diverse stickningar. Kostade hela 125 kr och det var en del ringande runt för att hitta någon som hade så tunna pinnar. Fanns helt enkelt inte att få tag på enl. de återförsäljare jag nådde. Tillslut hittade jag dem iaf hos ett företag i Lunda industriområde. Mycket billigare än att köpa dem från England. Besvärlighet fanns dock i resandet. Det blev tunnelbanan till Hjulsta och sedan promenad därifrån. Fantastiskt grönområde för Bullen, men tradigt med tunnelbanan. Företaget jag hittade hette en gång i tiden Metallvaruhuset, men har nu övergått i Tibnors ägor. Jättebra ställer för alla sorters metallgrejer. =c)

I lördags hade jag fått nog av all denna värme och fukt. Satte igång att tvätta fönstrena. Det är den svenska motsvarigheten till regndansen. Resultatet lät inte vänta på sig mer än en och en halv dag. Åskbyar och spöregn för hela slanten. Yipeeeeeee!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så det var ditt fel alltså? Första dagen på semestern, och man måste panik-handla gummistövlar....

LupaVarg sa...

Jo, lite skuld i frågan kan jag nog ta åt mig, men inte fasen hjälpte det. Fortfarande varmt och om möjligt fuktigare. *suck*

Anonym sa...

mutter... så det är du som är skulden till att jag inte kan klippa gräsmattan... men vänta... det är ju rätt skönt faktiskt... TACK!

Patricia