onsdag, juni 14, 2023

Läkemedel och material

Självklart blev det iaf fel med medicinen och jag fick sitta i 40 minuter för att få det fixat. Än vet jag inte om det blev rätt, eftersom jag måste vänta på att den levereras, men jag känner ett visst hopp.

Idag har jag först och främst gjort av med en massa pengar på inköp av material. Jag skall äntligen bygga vind/insynsskyddet mellan tomten och parkeringen. Lyckades lägga lite pengar på nya armeringsnät så att mina klematis ska ha något att klättra på också. Om allt blir som det är sagt kommer leveransen på fredag. Jag måste börja med att gräva upp stolparna som står där nu, då de är gjutna snett och vint. Kommer att bli ett hårt jobb. Speciellt i den här värmen. *phu*

Sedan har jag inhägnat den långa rabatten med förhoppning om att lillskiten inte skall komma åt mina nygödslade blommor. Om hon gräver sig in, kommer jag även där elektrifiera ALLT. Jag har inte ens vågat gå och se om de andra jag inhägnat fortfarande är ok och orörda.

När jag ändå höll på tvättade jag ur den ena vattentunnan, som nu är tom på vatten. Efter det tog jag och sköljde av bilen också. Hon har varit full av sand och pollen hela våren/försommaren, men nu blänker hon fint. Någon dag skall jag nog ta mig i kragen och faktiskt tvätta henne.

Inga kommentarer: