fredag, november 20, 2020

Allt så här långt

Nu har jag fått besked om, att jag skall vara ifrån Farsta, till sista januari 2021. Allting ställs alltså på sin spets, med tanke på att jag nu då endast har två och en halv månad på mig att ta mig härifrån. Jag har varit och tittat på en jäkla massa hus, men de flesta faller på att mäklaren ljugit i sin annons. Förstår inte att de får göra så, men tydligen anses det vara ok. Det är knappt att man vågar tro något om ett hus, ens när man bestämt sig för att åka och titta. Idag var jag och tittade på ett, och det såg faktiskt ut som jag trodde. Inte det snyggaste huset direkt. Såg mer ut som en gammal arbetarbod, man sedan satt en massa extra delar på. De hade till och med ett inglasat utekök. Enligt mäklaren berodde det på att ägarna ofta hade många gäster, och de skulle inte alla få plats i huset. Inne i huset hade de tapetserat ena vardagsrumsväggen, med en bildtapet av björkskog. Runt kaminen hade de tapetserat med fejk mur. En vägg intill var också tapetserad, med en annan fejkmur. Taket i vardagsrummet var inte lagt, utan bara isolerat. Det saknades fönsterbågar och det var oisolerat i farstun. Fanns brunn och avlopp, men priset var lite väl högt. Det som var det bästa var att det inte fanns några grannar inom synhåll. Fanns en jättelik åker precis bredvid, som just nu låg i träda. Hundarna blev så himla lyckliga. Mitt emot huset låg ett kalhygge, med återplanterad skog, så det kommer iaf inte att byggas där. Nåja, jag får se hur jag skall göra med det här. Tänker fundra över helgen. Uppdatering följer...

Inga kommentarer: