tisdag, oktober 23, 2018

Kvarterspolisen


Så är man ute på en kissrunda i området. När vi går förbi ett hörn, dyker det plötslig upp en goldenhanne, och mina killar blir urförbannade. Enligt dem dök han upp ur tomma intet, och måste såklart bli utskälld. Jag försöker lugna och dra bort dem från goldenhannen, men plötsligt svarar denne och går till attack, mot mina killar. Där går fanemej gränsen! Så jag skriker åt honom att lägga av, och dänger till honom med min kasse, som det bara är ganska lätta grejer i. Snacka om chockad golden! 😱 Han tvärvände och slank tillbaka, där han kom ifrån. Ingen ägare inom synhåll såklart, men van hundägare reder sig själv och går därifrån, med två stolta pälsbollar, som självklart tror att det var de som jagat bort hunden. Visst hjälpte matte till, men de hade ju redan skrämt honom. 😜
Inte en lugn stund, i det här kvarteret. 😆🤣

Inga kommentarer: