måndag, januari 19, 2015

Uppdatering rehab och försök till att nå läkare

Rehab är bestämt och det enda som saknas är en remiss. Denna har jag bett om för en vecka sedan, men den är inte skickad ännu. Min läkare är överarbetad. Jag har dock inget tvivel om att han kommer att göra sitt jobb, men för säkerhets skull ringde jag och kollade idag. När jag ändå pratade med sköterskan "beställde" jag ett telefonsamtal från honom, där jag skall försöka kommunicera hur jävla dåligt jag mår. Fick dock något nytt att fundera över. När jag pratade med sköterskan om detta, för ett år sedan, fick jag ett helt annat bemötande. Då var det hon som föreslog att jag borde be min läkare om att få utökad sjukersättning. Kanske till och med till 100%. Just då kände jag mig inte så säker på hur jag mådde och lade ner det, men idag blev bemötandet mer i linje med att det kanske går att fixa genom terapi och samtal med kurator?! Jag vet inte vad som har ändrats sedan förra gången, men något är det. Måste fundera ut vad det är som egentligen förväntas av mig, utifrån, och när jag väl listat ut det kanske jag kan bemöta det, på något bättre sätt än idag.

2 kommentarer:

elin sa...

WOW! Det är nog värt ett Nobelpris i medicin det - terapi och kuratorsamtal mirakulöst nytt botemedel mot MS!... ;) :p

Undertecknad sa...

Håller med föregående talare... Fantastiskt att ingen kommit på den enkla, och det skulle en sköterska till också.

Dessutom tycker jag att det är otroligt hur samma människor kan ändra sig från gång till gång och då helt plötsligt inte ens låta som de har sagt det de tidigare sagt. Man kan ju bli förvirrad för mindre, det är nog svårt att få kläm på tillvaron som det är.

Tråkigt att höra att du mår dåligt önskar jag kunde trolla bort det dåliga.

Pözz på dig darlink!

Styrkekramar