onsdag, november 19, 2014

Soffrapport del 1

Idag fick ett meddelande från min a-kassa där de informerar mig om att de inte fått någon information om att jag lagt upp någon handlingsplan eller sökt några jobb. Detta skulle göra att jag kunde bli av med pengarna från dem. Detta gjorde verkligen inte min dag. Med tanke på att jag igår pratade både med Arbetsförmedlingen och a-kassan undrar jag över hur det kommer sig att ingen av dem gjorde sig besväret med att tala om det för mig då? Nu har jag två veckor på mig att komma in med en protest eller få Arbetsförmedlingen att ta tillbaka detta också, eftersom det är de som falerat igen. Det verkar inte vara så himla lätt att få saker och ting gjorda från Arbetsförmedlingen denna gång. Tröttande helt klart och stressnivån får mitt blodtryck att nå oanade höjder, vilket i sin tur röjer vägen för ytterligare skov. :-(

Bättre nyhet fick jag när soffkuddemannen ringde och sa att den redan var klar för avhämtning. Enligt honom hade han gjort den alldeles perfekt och det grämer mig att jag inte kan hämta den förrän på fredag. Ser verkligen fram emot att få sätta mig på den och känna om det nu blivit bättre. Kanske kan jag då också få enklare att ta mig upp ur soffan igen. ;-) Uppdatering följer.

Inga kommentarer: