fredag, januari 03, 2014

Dag 2

Så här långt verkar allt gå bra. Loke tolererar Ymer och leker med honom. Valpen visar sig vara lika morgontrött, som jag och Loke, vilket uppskattas något otroligt. Han har lyckats kissa inne tre gånger. Två gånger i går kväll, efter allt lekande, och en liten skvätt i morse, men den var nog påkallad av att Loke levde rövare när fastighetsskötaren dök upp och borrade på vår uteplats, utan förvarning. :-)
Ymer är mycket mer social än Loke någonsin varit. Jag blev också förvånad över hur enkel han är. Mer lyhörd, men också med exakt samma selektiva hörsel. "Visst jag kommer, men jag måste nosa här först." Det är ren tibbe mentalitet, om jag förstått rätt. ;-) Han har också accepterat mig som sin människa, men det gjorde han i princip direkt.

Jag har precis ringt försäkringsbolaget och skall nu skicka in ägaranmälan SKK:s register. Måste också komma ihåg att ändra ägare hos jordbruksverket.

***Fortsättning följer***

Inga kommentarer: