lördag, maj 19, 2012

Utställning avklarad

Utställningen pågår fortfarande, men Loke åkte ut direkt. Han blev fyra och hans brorsa blev trea. Det hela började fel, eftersom vi anlände till utställningsplatsen prick i tid, vilket innebär att vovve inte hade någon chans att aklimatisera sig. Loke skällde konstant fram till själva bedömningen och domaren skrev om detta i kritiken. Ingen höjdare alltså, men himla kul att se så många Tibbar på samma gång. :-)


***Uppdaterat***
(Detta förstår jag inte:) Rising/risnig I/1 this sobel, (resten förstår jag:) not to impressed by the ring routine & kept us informed by his voice! Masculine, up to size, moved reasonable well when he concentrated, good body. He must learn that his owner is in charge of things - not him.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Monica sa...

Har du blivit vek på gamla dagar Maria;-)))))

LupaVarg sa...

Jag tror att domaren fick fel intryck av oss då Loke gapade hela utställningsdagen, förutom när vi var inne i ringen. Detta var pga att det var helt nytt för honom och eftersom vi kom exakt i tid (de som körde hittade inte) fick han aldrig chansen att i lugn och ro vänja sig. Första gången för honom, vilket borde ha gjorts på ett smartare sätt. (Jo, jag har blivit vek på gamla dagar. Minivovve har mig runt sin minsta tå. ;-P)