lördag, december 11, 2010

Ja, just det

Diverse uppdateringar om min vardag kan vara på sin plats:

1. Jag är fortsatt sjukskriven t.o.m. mars 2011. Denna sjukskrivning kan avbrytas om jag hittar ett nytt jobb, innan jag gått färdigt den arbetsinriktade rehabilitering jag är anmäld till.

2. Detta skall göras via FAROS (Förnyad Arbetslivsinriktad Rehabilitering och Samordning), vilket är ett samarbete mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Denna kan fortsätta i högst ett år, varefter jag antingen går tillbaka till min gamla arbetsplats eller förhoppningsvis fortsätter på ett annat jobb.

3. Jag skall INTE behöva gå tillbaka till min tidigare arbetsplats, även om jag för närvarande fortfarande är anställd där. Om jag inte hittar något nytt jobb innan FAROS är färdiga med mig, blir jag arbetslös.

4. Jag mår mycket bra, nu när jag inte behöver oroa mig så mycket. Jag är dock fortfarande mycket trött, har även stora problem med språket och koncentrationen. Det funkar alldeles utmärkt när jag skriver en massa, men svårt om jag istället försöker prata lika mycket. Jag hittar inte orden och blir frustrerad. Vet inte varför det funkar så bra när jag skriver och ingen har riktigt förklarat det för mig ännu.

5. Jag har börjat att sticka på mössa två, som är en mindre storlek av den jag stickade förra gången. Borde även skaffa garn till nya yllesockor så jag kan strosa omkring i hemma. Har ju klinkers i köket och hallen, vilket gör att det är kallt om tårna om jag inte har något på fötterna. ;c)

6. Håller på att skriva julkort till en del människor, för första gången på flera år. Uppstod problem då jag inte kommer ihåg efternamnet på några och de inte vill stå i katalogen. *mutter* Har mejlat och frågat om de vågar avslöja sina efternamn för mig, annars blir det julkort med adress och förnamn. Förr funkade det att göra så, men man vet ju inte hur det går numera.

7. Har skickat en del julklappar till goda vänner, via brev och hoppas de duger. Skall ge bort 1 idag och 1 imorgon, till några som jag kommer att träffa personligen. Får kanske höra vad de tycker direkt, eftersom jag inte har ork att slå in dem i paket. =c)

8. Jag älskar vintern vi fått. Snö och kyla gör mig så himla lyckligt.

KRAM så länge!

1 kommentar:

Undertecknad sa...

älskling, är glad för din skull och håller tummarna för att du hittar något annat.

livet är för kort för att sitta på ett jobb där man inte trivs. även om man får pengar för det... du vet ju vad jag tycker så jag säger inte mer

styrkekramar