måndag, september 10, 2018

Konstiga hundägare

Nu kommer det lite gnäll igen. Varför förstår inte hundägare att hundars klor måste klippas, och tänder rensas? Som jag sagt förut, har jag informerat ett flertal hundägare, om kloklippningens absoluta natur. DU MÅSTE KLIPPA KLORNA PÅ HUNDEN. BASTA!!! Om du inte klipper klorna kommer din hund få felställda tassar, vilket orsakar smärta och ger hunden artros i fötterna och benen. Om du inte kan klippa dem själv, gå till en som kan. Samma gäller tandstenen på din hunds tänder. Tandsten orsakar hål! Det får minsta skitunge lära sig, och det är därför vi tvingar dem att borsta tänderna. Om du inte kan/vill borsta tänderna på din hund, måste du med jämna mellanrum, gå och få tänderna skrapade från tandsten. Du kan även göra detta själv, men om du inte kan/vill, får du betala någon som gör det åt dig. Nästa sanning är att om du använder Plaque Off behöver du varken borsta eller skrapa tänderna, särskilt ofta. Jo, jag vet att veterinärerna säger att Plaque Off inte funkar, men JAG har själv sett resultatet på mina två tibbar. Ymer har knappt någon tandsten alls, och han fyller 5 om några dagar. Han har fått Plaque Off, sedan han flyttade hem till mig, vid 12 veckors ålder. Loke hade massor med tandsten, men sedan fick veterinären rensa tänderna, och han började direkt efter med Plaque Off. Sedan dess har han bara lite tandsten på en huggtand, som jag kan skrapa loss med tumnageln. Dessutom förbättras andedräkten ganska radikalt, om vovve inte har tandsten. ;-)

Tibbeskylten är på plats. Den blev inte hängande, som det var tänkt, eftersom jag insåg att stöldrisken var för stor. Alltså blev det en tibbe på väggen istället, och det är knappast fel, eller hur?

Inga kommentarer: