tisdag, mars 22, 2016

Ymer snippad

Igår blev Ymer kastrerad och fick sitt lilla navebråck ihopsytt. Allt har gått bra så här långt och just nu ligger han i sängen med brorsan och är lite ynklig. Jag sydde ett klädesplagg som täcker både kastrations- och navelbråcksåret. Detta för att Ymer skall slippa den dumma tratten. Veterinären var inte road av den lösningen, men jag sa att kostymen ändå kommer att användas. Veterinären tyckte inte att jag, med bara 3 andra kastrerade vovvar, hade erfarenhet nog att veta vad jag talade om, men som sagt det struntade jag i. Det blir små promenader och inga vilda lekar de närmaste tio dagarna, vilket kommer att tära på oss alla. Senare skall jag kolla om Ymer fortfarande går ned i valpväskan, för då kan jag och Loke iaf promenera längre. Kanske vi då kan ta oss till Ulriksdal för en bulle och en kopp choklad? Fiket vid slottet rockar, då hundarna är hjärtligt välkomna! :-)

***UPPDATERAT***

Jäklar vilken kvarskatt jag får i år! :'(

Inga kommentarer: