söndag, februari 10, 2013

Smärtor

Min kropp gör ont hela tiden. :-\ Inga smärtstillande tabletter hjälper längre. Inte ens i några minuter. Det känns som om jag alltid gjort en sjuhelsikes workout varenda dag det senaste året och glömt att stretcha över huvud taget. Att jag sedan också har ont i alla leder gör inte saken bättre. Jag vet inte vad jag ska göra för att få ordning på det. Varje dag är en kamp och att tvingas att göra nytta och gå till jobbet och där sitta och vänta på att få gå hem igen gör mig inte gladare. Skall träffa min läkare den 18:e och försöka få hjälp, men jag är inte direkt hoppfull.

Glädje känner jag varje dag med Loke. Till och med när han hamnar i slagsmål. Av någon outgrundlig anledning lyckas han få stryk av små jävla dvärghundsvalpar! Valpar på 7-8 månader borde väl inte sätta sig upp mot en snart 2 årig hanne? Och hur kommer det sig att de är som rabiata galningar? Jag fattar inte att de inte ger sig? Har fått gå emellan varje gång då de där galningarna inte funkar som de ska och deras ägare bara står handfallna. Vad har hänt i hundvärlden? Problemet för Loke är att han faktiskt funkar som han ska och bara vill markera, men de han hamnat i bråk med fattar inte vinken utan vill verkligen skada. Eftersom Loke är en Tibbe är han inte utrustad för att bitas utan bara för att markera och jag är tacksam för att han är så välpälsad, vilket hittills har förhindrat skador. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Andra tibbeägare verkar inte ha intresse eller kunskap att förmedla. Har frågat i olika forum, men har inte fått något vettigt svar. Jag måste fundera ut något om inte någon som läser det här vet?! Alla tips är välkomna. :-)

3 kommentarer:

Monica sa...

Nä varken hundar eller ägare är som vi var i början på nittiotalet.
Fick en smärre chock när vi flyttade ut hit, vilka galna jyckar;-(
Ja om tre veckor flyttar han in Gösta ett litet långhår;-)
Ha det bra/Kram

Undertecknad sa...

klurigt värre, har än så länge baara problem med idiotägare som anser att byrackan och odågan börjar bli för stora för att leka med hennes lilla sheltiehane på typ 3 år. Byrackan vill inget hellre än busa och har inte ett ont ben i kroppen men ägaren tar ett resolut tag i Byrackans sele och kastar honom bort från sin lilla galning som också vill leka. Hon säger samtidigt att nej nej det går inte du är för stor!!!! Så jag undviker henne nu.

Annars undviker jag hundägare och ägnar mig åt mina idioter. Men en liten tanke är att det är som i samhället i stort, man ska bara ha ha ha utan att ta reda på vad det i själva verket är man har skaffat sig.

En hundvalp som inte har en bra ägare kan inte bli en bra vuxen hund. Ser ju bara hur Odågan är, han kunde alla trick i boken men vanlig jävla lydnad går han fullständigt bet på. På grund av att de förra ägarna inte hade en susning om vad de gav sig in på, trots valpkurser och godis.

Tur Loke ändå är en förståndig kille och inte blir aggressiv mot alla bara för att han träffar en del puckon.

Undertecknad sa...

dessutom hoppas jag du får hjälp av doktorn, dina farhågor till trots, inte kul med smärta som ej går att få bort.