onsdag, maj 07, 2008

Tvättmaskin?

Min jävla tvättmaskin dog i helgen. Den har iaf funkat felfritt i 15 år, men nu tvärdog den. Tvättprogrammet började med att fylla på vatten och sedan dog maskinen. Jag gjorde de gamla vanliga supportförsöken, men inget hjälpte. Ringde mamma för att gråta på hennes axel. Kära far satt i bakgrunden och när han hörde vad som hänt, sa han att jag skulle strunta i det. Jag blev nästan sur på honom. Vadå strunta i? Jag behöver min jäkla tvättmaskin! *mutter* Visade sig att de hade en tvättmaskin till mig, som han och kära mor skulle ha givit mig i födelsedagspresent. Tjoho! Leverans utlovades på söndag kväll. Eftersom jag känner mannen förväntade jag mig dock inte att han skulle dyka upp på utlovad tid, men när han var mer försenad än vanligt började jag ana ugglor i mossen. När han väl ringde visade det sig att han inte hade någon tvättmaskin. Han trodde han hade köpt en, men det han fått var en torktumlare. *snyfta* Nåja, vi skall ut nu på lördag och se om vi hittar en. Hamnar då i problemet att försöka hitta en bra maskin. Att söka på nätet är en jungel. Det finns massor av olika märken och inte fasen blir man klokare av att läsa produktionsinfon. Försökte då med att läsa användarrecentionerna istället, men det var blandad kompott. En säger att maskinen är jättbra och en säger att den suger. "Vem skall man lita på?" Det löser sig väl. Finns antagligen bara en maskin att välja på iaffären. =c)

Inga kommentarer: