onsdag, mars 01, 2006

And there were snow...

Jag och vovven är så lyckliga över all denna snö. Den här vintern har varit som en dröm för oss. När jag vaknade i morse trodde jag att det var någon slags dimma som täckte fönstret, men sedan insåg jag att det snöade så mycket att man inte kunde se huset mittemot. Fanatastiskt!
Fick ett litet mejl i lådan idag som talade om att min nya kamera skickats och antagligen anländer hos mig imorgon. Det är fan inte klokt hur snabbt det verkar gå denna gång. Om jag har tur hinner jag kanske fota mina egna snöflingor innan det smälter bort. Jag har några motiv i tankarna. Det finns mistel och pärluggla i Hagaparken som väntar på att förevigas.

Såg en rätt dålig film igår. Den heter "A sound of thunder" och handlar om att man någon gång i framtiden uppfinner en tidsmaskin, som istället för att användas till "goda" saker såsom vetenskap, används som safarimaskin för rikt folk som vill skjuta storvilt. Självklart går det åt skogen och en fjäril orsakar att tidsvågor går över planeten och förändrar nutiden mer och mer för varje våg. Det är där det blir konstigt för mig... Allt förändras, men djur och växter blir mördarmaskiner som är ute efter att äta människor på alla möjliga sätt. Hur kommer det sig att man alltid får det till att naturen i sitt "naturliga" tillstånd är ond? Jag trodde vi kommit förbi illusionen om att människan är det som gör planeten så "fantastisk" som den är? Har vi alldeles glömt bort att vi i princip saboterar allt vi rör vid? Nog borde väl filmmakarna komma på något bättre? Idén i sig är ju inte helt fel, men varför skulle t.ex. reptilerna blanda sig med primaterna och göra en mördarmaskin som kan klättra uppför väggarna för att komma åt människokött? Och varför skulle växterna utvecklas till köttätare? De köttätande växter som finns idag är inte särskilt många och jag gissar att naturen själv valt bort den sortens utveckling och skulle ha gjort det även om vi inte kom och blandade oss i. Alltså en ren skitfilm. *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Testar :-)

"...reptilerna blanda sig med primaterna och göra en mördarmaskin som kan klättra uppför väggarna för att komma åt människokött." Ok, jag tror inte jag tänker se den filmen, bara det citatet säger ju allt om den. Förstår inte heller varför naturen ska vara ond, men det är klart, annars blev det inte en skräckfilm. Lite fånigt.